Denna dag åkte vi via Trehörningsjö - Långviksmon vidare till Björnsjö, och under resan vart det en del stopp för fotografering.
Vädret var fint så vi rullade ut UBF7Z 2095 för fotografering.
Samtliga bilder är tagna av Micael Lindgren.


 

Bild från linjen som passerar Trehörningsjö.
Trehörningsjö C....Nej men det enda av hus som står där då stationen brunnit ner.
Godsmagasinet i Långviksmon som används av Banverket.
I Långviksmon är det passande km 773, samma som vår trotjänare littera YBo6 773.
Bild från linjen som passerar Långviksmon.
Z3 96 som vi äger står hos Strängbetong i Långviksmon.
Z3 96 som vi äger står hos Strängbetong i Långviksmon.
Interiörbild på Z3 96.
Interiörbild på Z3 96.
Z3 96 som vi äger står hos Strängbetong i Långviksmon.
Z3 96 som vi äger står hos Strängbetong i Långviksmon.
Z3 96 som vi äger står hos Strängbetong i Långviksmon.
Bild från linjen några hundra meter norr om Björnsjö station.
Spårsmörjare innan kurvan.
Bild från linjen några hundra meter norr om Björnsjö station.
Växeln vid mötesspåret i Björnsjö.
Hinderfrihetslampa i Björnsjö.
När man åker en på en mötesstation så tänds lampan vid infärd, och släcks när hela tåget står hinderfritt.
Växeln vid mötesspåret i Björnsjö.
Nu är det grönt ljus för tågnummer 4600.
Nu passerar tåg 4600 Björnsjö.
Tågnummer 4600 med Rc4 1190 i spetsen passerar Björnsjö.
Dagen till ära körde vi ut UBF7Z 2095, dragkraft var Littera: hgl66 (Hans Göran Lindgren 1966.)
UBF7Z 2095.
UBF7Z 2095.
UBF7Z 2095.
UBF7Z 2095.
UBF7Z 2095.
UBF7Z 2095.
UBF7Z 2095.
UBF7Z 2095.
Tillverkningsskylt på UBF7Z 2095.
Körbord på UBF7Z 2095.